MENU CLOSE
f-anazitisi logo

12 Σεπτεμβρίου 2022 Η ιστορία μας

Η ιστορία μας

Πως γεννήθηκε η ιδέα

Ο «Φαρμακευτικός Κόσμος», εταιρεία εκδόσεων & υπηρεσιών που δραστηριοποιούνταν από το 1989 στο χώρο της υγείας με εξειδίκευση στο φάρμακο και τη φαρμακευτική αγορά, υπήρξε ο «γεννήτορας» της f-anazitisi, το 2008.

Ο πρόεδρος της εταιρείας Τάκης Χονδρογιάννης – όντας ο ίδιος φαρμακοποιός, ιδιοκτήτης φαρμακείου – επιδίωξε να προσφέρει στους συναδέλφους του επιστημονικά προϊόντα, που θα ενίσχυαν τον ρόλο τους ως συμβούλων υγείας των ασθενών.

Θεωρώντας ότι η παροχή της επιστημονικής πληροφορίας θα πρέπει να είναι άμεση και σε πραγματικό χρόνο, κάτι που θα μπορούσε να συμβεί μόνο με μια ηλεκτρονική εφαρμογή, στόχευσε στη δημιουργία μιας βάσης δεδομένων που θα μπορούσε να χρησιμοποιεί το περιεχόμενο φαρμακευτικών βιβλίων και εγχειριδίων χωρίς να δίνει στο χρήστη την αίσθηση του e-book, ενώ ταυτόχρονα θα αξιοποιούσε όλες τις δυνατότητες που μπορούσε το internet να προσφέρει.

Έτσι το 2008 ξεκίνησε τη λειτουργία της f-anazitisi ως μια συνδρομητική ηλεκτρονική βάση δεδομένων για τα φάρμακα και την πρωτοβάθμια περίθαλψη, η πρώτη & μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα. Είχε σχεδιαστεί έτσι ώστε το περιεχόμενό της να μπορεί να εξελίσσεται δυναμικά μέρα με τη μέρα και να εμπλουτίζεται με νέα θέματα από όλο το φάσμα της φαρμακευτικής επιστήμης και πρακτικής αλλά και με θέματα που σχετίζονται με τη διάγνωση και τη θεραπεία των παθήσεων. Επιπλέον, ο μηχανισμός της παρείχε στους χρήστες της διασυνδεδεμένες πληροφορίες και όχι απλά στατικές λίστες αποτελεσμάτων, παροτρύνοντάς τους να επισκεφθούν πολλές και διάφορες θεματικές ενότητες που πιθανόν να τους ενδιέφεραν.

Η εξέλιξη

Ο κόσμος του φαρμακείου υποδέχτηκε ιδιαίτερα θετικά το εγχείρημα. Ο αριθμός των συνδρομητών σταθερά αυξανόταν, παράλληλα με τη διάδοση και τελικά την καθιέρωση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα φαρμακεία. Το 2011, 105 φαρμακεία του Συνεταιρισμού Φαρμακοποιών Ιωαννίνων και 169 φαρμακεία του Συνεταιρισμού Φαρμακοποιών Ημαθίας Πέλλας έγιναν ετήσιοι και διετείς αντίστοιχα συνδρομητές της f-anazitisi. Ακολούθησαν -το 2012- 255 φαρμακεία του Συνεταιρισμού Φαρμακοποιών Κρήτης, τα οποία παραμένουν συνδρομητές μέχρι και σήμερα, μετά από 10 σχεδόν χρόνια. Παράλληλα, από το 2011 εφαρμογή (api) της f-anazitisi, γνωστή ως f-gnosis, ενσωματώθηκε στο διαχειριστικό πρόγραμμα FarmakoNet της CSA, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο το image και τις πωλήσεις της.

Δυστυχώς, η μεγάλη επταετής οικονομική κρίση ανέκοψε την ανοδική πορεία της f-anazitisi και την εκρηκτική αύξηση των συνδρομών της.

Το 2019, η f-anazitisi παραχωρήθηκε, όπως και τα άλλα προϊόντα του  «Φαρμακευτικού Κόσμου» στην BOUSSIAS, κορυφαία εταιρεία Β2Β εκδόσεων, συνεδρίων και διοργάνωσης βραβείων.

Η ένταξη της f-anazitisi στην BOUSSIAS έδωσε νέα ώθηση στην αναπτυξιακή δυναμική της, παράγοντας νέα θετικά αποτελέσματα σε κάθε τομέα της.

Σήμερα

Σε επίπεδο οργάνωσης & λειτουργίας

 Η f-anazitisi από τη δημιουργία της αριθμούσε ήδη δύο μεγάλους ανασχεδιασμούς και ανανεώσεις. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε το 2015, ενώ η σημερινή ανανέωση (Ιούνιος 2022) είναι η τρίτη.  Η f-anazitisi ανασχεδιάζεται διαρκώς, έτσι ώστε με νέα εμφάνιση και αισθητική, νέα πλοήγηση και νέα λογική εμφάνισης των αποτελεσμάτων, να γίνεται πιο φιλική στον χρήστη και να προσφέρει πιο γρήγορα αποτελέσματα. Σήμερα οι συνδρομητές της έχουν καθημερινά τηλεφωνική αρωγή και βοήθεια για την επίλυση τυχόν προβλημάτων από εξειδικευμένο προσωπικό, ενώ λειτουργεί αδιάλειπτα τηλεφωνική γραμμή επιστημονικής υποστήριξης.

Παράλληλα, εφαρμογές (api) της, έχουν ήδη ενσωματωθεί σε δύο ακόμα διαχειριστικά προγράμματα φαρμακείων, τα  SmartPharmacys της Smartware και E-Care Plus της Pierre Fabre, ενώ επίκειται η συνεργασία της με όλα τα μεγάλα λογισμικά προγράμματα ηλεκτρονικής διαχείρισης φαρμακείων.

Σε επίπεδο επιστημονικού περιεχομένου

Κάθε μέρα η επιστημονική δεξαμενή της f-anazitisi εμπλουτίζεται και ανανεώνεται από μια μεγάλη ομάδα γιατρών, φαρμακοποιών, βιολόγων, χημικών, με πλούσιο βιογραφικό, που ήδη έχουν συγγράψει βιβλία, μελέτες κλπ, και διαθέτουν την ανάλογη εμπειρία.

Σήμερα το περιεχόμενό της κατανέμεται σε 8 θεματικές ενότητες που αφορούν 4 τομείς Α΄ βάθμιας Φροντίδας Υγείας (Φαρμακολογία, Θεραπευτική, Διαγνωστική, Επιστημονική Ορολογία) και εμπεριέχει:

  • 2.277 δραστικές ουσίες φαρμάκων που αντιστοιχούν σε 8.062 εμπορικές ονομασίες σκευασμάτων, όλων των φαρμακοτεχνικών μορφών, της ενότητας  «Το φάρμακο με μια ματιά».
  • 12.307 ζεύγη δραστικών ουσιών φαρμάκων που εμφανίζουν φαρμακευτική αλληλεπίδραση, στην ενότητα  «Αλληλεπιδράσεις φαρμάκων».
  • 326 καρτέλες διατροφικών συμβουλών, στην ενότητα «Φάρμακο & διατροφή».
  • 128 καρτέλες συμβουλών για τη σχέση δραστικής ουσίας φαρμάκων-Ανεπάρκειας G6PD, στην ενότητα «Ανεπάρκεια G6PD».
  • 511 μονογραφίες συμπληρωμάτων διατροφής, με αναλυτικές πληροφορίες που αφορούν την ταυτότητα, τη δοσολογία και το προφίλ ασφαλείας τους. (Πρόκειται για την πιο πρόσφατη θεματική ενότητα της f-anazitisi με τίτλο «Φάρμακο & Συμπληρώματα Διατροφής», που συνδέει τις ενδείξεις των συμπληρωμάτων διατροφής με αυτές των φαρμάκων, δίνοντας στο χρήστη τη δυνατότητα εύκολης, γρήγορης και -κυρίως- επιστημονικά τεκμηριωμένης συνδυαστικής πώλησης στο φαρμακείο.)
  • Αντιμετώπιση 104 παθολογικών περιστατικών της ενότητας: «Παθολογικά περιστατικά - Αντιμετώπιση».
  • Παθολογική ερμηνεία της μεταβολής 129 μικροβιολογικών & βιοχημικών δεικτών, της ενότητας «Μικροβιολογικές εξετάσεις - Ερμηνεία».
  • 1.788 ορισμούς, σχετικούς με το περιεχόμενο της data base, που εντάσσονται στο «Λεξικό Επιστημονικών Όρων».

Σε επίπεδο αριθμού συνδρομητών

Σήμερα η f-anazitisi εμφανίζεται εγκατεστημένη στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές 1000 περίπου ελληνικών φαρμακείων, ενώ η καθημερινή διείσδυσή της εμφανίζει ρυθμούς υψηλής, σχεδόν γεωμετρικής, ανάπτυξης. Υπολογίζεται ότι θα βρίσκεται εντός του 2024 τουλάχιστον στο 50% των ελληνικών φαρμακείων, ενώ έντονο είναι και το ενδιαφέρον για την ανάπτυξή της και από το εξωτερικό.

Με στόχο, όπως χαρακτηριστικά τονίζει το προωθητικό μότο της, «συνδυάζοντας την επιστημονική γνώση με την υψηλή τεχνολογία», να αποτελέσει το πολύτιμα μοναδικό εργαλείο κερδοφορίας για το σύγχρονο φαρμακείο.